Dobroć wynika z serca – lizaki ratują życie.

Każdego dnia u dwojga dzieci w Niemczech diagnozuje się białaczkę. Często oddane komórki macierzyste dają jedyną szansę na przeżycie. Osoby poniżej 30. roku życia są idealnymi kandydatami na dawców – mają pięciokrotnie większe prawdopodobieństwo na zgodność. KMSZ, organizacja pobierająca próbki szpiku kostnego, musiała zmotywować młodych ludzi do pomocy.

Typowym narzędziem do testowania DNA jest prosty wacik na patyku. Wysłali więc wacik owinięty w lizaka w kształcie serca. To sprawiło, że pokolenie selfie było nieodpartą okazją do dzielenia się swoimi dobrymi uczynkami w mediach społecznościowych. Lizak „Life Lolli” znalazł się w opakowaniu, które zamieniło się w pojemnik na wymazy, który można było wysłać z powrotem do KMSZ.

Lizak1

Pierwsze 200 paczek zostało wysłanych do influencerów w Światowy Dzień Walki z Rakiem u dzieci. Gracze, muzycy, blogerzy i gwiazdy sportu wszyscy pokazali swoje serca i zaprosili obserwatorów do zamówienia lizaka online i pokazania swojego. Ci influencerzy pomogli dotrzeć idei do 86,5 miliona osób.

Lizak4

Lizak2

Dzięki temu, że test DNA był zabawny i smaczny, przyciągnęli młodych ludzi, którzy nigdy wcześniej nie brali pod uwagę dawstwa komórek macierzystych. Odbyło się 628 000 interakcji. Około 20 procent odwiedzających stronę internetową zamówiło lizak, co doprowadziło do 106 procentowego wzrostu zamówień na zestawy i 680 procent większej liczby rejestracji dawców. Średnia wieku dawcy spadła z 37 do 26 lat, co dowodzi, że młodzi ludzie są zarówno ambasadorami marki, jak i „liżącymi” w słusznej sprawie.