Herbata nie wychodzi z mody. Od wieków cieszy się uznaniem na całym świecie i pozostaje jednym z najbardziej lubianych napojów. Jednak jego popularność oznacza, że firmy herbaciane stają w obliczu ostrej konkurencji, aby przyciągnąć zarówno nowych, jak i uznanych miłośników herbaty.
Globalna firma herbaciana Hälssen & Lyon, założona w 1879 roku z siedzibą w Niemczech stworzyła w celu wyróżnienia się na tle konkurencji – Teabag Collection – pierwsze torebki herbaty, które wyglądają i przypominają designerskie torebki damskie. Hälssen & Lyon współpracowała z renomowaną projektantką mody Ayzit Bostan, aby stworzyć pięć limitowanych torebek herbaty w stylu kultowych torebek. Wybór został wykonany ręcznie z bezprzewodowego jedwabiu i przepuszczalnej bawełny i został zaprojektowany tak, aby pasował do osobowości każdego naparu. Zapakowana w ręcznie robione pudełko kolekcja została najpierw wysłana wyłącznie do stałych klientów za pośrednictwem poczty bezpośredniej. Kolekcja miała swoją publiczną premierę podczas Berlin Fashion Week, najważniejszego wydarzenia modowego w Niemczech. Odsłonięcie wywołało szum wśród miłośników mody i blogerów. Odwiedzający udostępnili Teabag Collection online szerszej publiczności, przyciągając znaczną uwagę do marki.
Kolekcja torebek herbaty pomogła firmie Hälssen & Lyon pozyskać nowych klientów i zaangażować stałych klientów, łącząc marketing empiryczny z pocztą bezpośrednią. Sprzedaż znacznie wzrosła w ciągu miesiąca od wydania kolekcji. Ponadto 35 proc. dotychczasowych klientów złożyło nowe zamówienia, a do firmy dotarło kilku nowych klientów.