Land Rovery mogą pokonywać wszelkie przeszkody na pustyni, ale tego samego nie można powiedzieć o ich właścicielach. Pustynia Arabska jest jednym z najbardziej ekstremalnych środowisk na Ziemi – upalne temperatury, śmiercionośne zwierzęta, nagłe zapadliska. Nawet najbardziej doświadczeni kierowcy są narażeni na niebezpieczeństwo.
Wiedząc o tym, Land Rover w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA) stworzył praktyczny przewodnik przetrwania na pustyni jako prezent dla wszystkich właścicieli Land Roverów. Pełen ekstremalnych wskazówek, jak pozostać przy życiu na pustyni, został wysłany w opakowaniu odblaskowym by w razie potrzeby móc zasygnalizować potrzebę pomocy. Całość była związana metalową spiralą, która mogła być wykorzystana do gotowania. W ostateczności kierowcy mogliby również zjeść otrzymany poradnik, do którego produkcji wykorzystano tusz i papier jadalny, a jego wartość odżywcza była zbliżona do cheeseburgera.
Jadalny przewodnik przetrwania na pustyni był naprawdę sprytnym elementem komunikacji pomocnym w budowaniu lojalności wobec marki Land Rover. Dostarczony został do 5000 istniejących klientów, a wstępna reakcja była tak pozytywna, że Land Rover zamówił kolejne 70 tys. egzemplarzy, które umieścił go w samochodach przeznaczonych na sprzedaż.