Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.
1. Jak najtaniej mogę wysłać katalog z moimi produktami?
Cena wysyłki katalogów uzależniona jest m.in. od masy przesyłki czy terminu realizacji.
Jeśli zależy Ci na dystrybucji katalogów na danym obszarze do gospodarstw domowych lub/i firm możesz skorzystać z naszej usługi druk bezadresowy. W standardowym terminie doręczenia (w ciągu 7 dni od dnia nadania) bez podpisywania umowy ceny za tą usługę wahają się w granicach od 8 do 90 groszy netto.
2. Jaki jest koszt zwrotu wysyłanych przesyłek reklamowych?
Obecnie Poczta Polska S.A. dostarcza do nadawcy wszystkie zwroty bezpłatnie. Dzięki temu bez dodatkowych opłat Klient może na bieżąco, na podstawie regularnie przeprowadzanych wysyłek aktualizować swoją bazę danych.
3. Czy mogę zlecić Poczcie Polskiej rozniesienie 100 ulotek w okolicy mojej firmy?
Jak najbardziej tak. Z takiej usługi możesz skorzystać w palcówce pocztowej znajdującej się najbliżej Twojego miejsca zamieszkania albo firmy. Wystarczy, że weźmiesz ze sobą ulotki, które chcesz nadać oraz określisz nam obszar dystrybucji Twoich materiałów reklamowych. Twoje ulotki możemy dostarczyć do gospodarstw domowych albo firm na wyznaczonym przez Ciebie obszarze.
4. Jakie rodzaje baz danych posiada Państwa firma?
W przypadku usługi Mailing profilowany korzystamy z bazy geomarketingowej B2C opisującej polskie gospodarstwa domowe na terenie całego kraju. Baza jest aktualizowana przynajmniej raz w roku.
W przypadku usługi druk bezadresowy korzystamy z unikatowej bazy punktów doręczeń, która obejmuje 13,9 mln punktów adresowych gospodarstw domowych oraz 1,3 mln punktów adresowych przedsiębiorców. Bazę ta aktualizujemy co najmniej 4 razy w roku.
5. Czy przesyłki mogą zostać dostarczone pod adresy moich stałych klientów?
Jak najbardziej tak. Zachęcamy do skorzystania z usługi przesyłka marketingowa, która pozwala nadawać różnorodne materiały reklamowe o masie do 2 kg, opatrzone dokładnym adresem. Warto pamiętać, że minimalna liczba przesyłek w jednorazowym nadaniu to 30 szt.
6. W jakich terminach doręczają Państwo materiały reklamowe?
Obecnie w swojej ofercie posiadamy trzy różne usługi reklamowe, które umożliwiają doręczenie materiałów reklamowych w zróżnicowanych terminach, np.: przesyłkę marketingową doręczamy w standardowym terminie w ciągu czterech dni roboczych od dnia nadania, usługę Mailing Profilowany realizujemy w ciągu 7 dni roboczych od dnia nadania, a druki bezadresowe doręczamy w zależności od wyboru opcji w przeciągu 3, 4 albo 7 dni roboczych od nadania.
7. Czy udostępniają Państwo bazy danych klientów, które mógłbym wykorzystać do wysyłki?
Obecnie posiadamy dwa rodzaje baz danych wykorzystywane przy dwóch rodzajach naszych przesyłek reklamowych. Jest to baza punktów doręczeń oraz baza geodemograficzna.
Dzięki naszej unikatowej bazie punktów doręczeń, która obejmuje cały kraj, możesz dotrzeć z materiałem reklamowym do klientów indywidualnych bądź biznesowych. Istnieje wiele możliwości wyboru obszarów doręczenia, np. cały kraj, województwo, powiat, gmina, cały obszar miasta czy wsi, wybraną dzielnicę czy osiedle miasta oraz wybrane ulice.
Naszym klientom zapewniamy również możliwość doręczania materiałów reklamowych do nowej, potencjalnej grupy klientów dzięki wykorzystaniu wyjątkowej bazy geomarketingowej B2C. To baza obejmującej gospodarstwa domowe we wszystkich budynkach na terenie całego kraju, także na terenach wiejskich.
8. Czy materiały do wysyłki muszę przygotować sam czy Państwo wykonają je za mnie?
W przypadku usługi druki bezadresowe materiał do wysyłki możemy przygotować za dodatkową opłatą. W przypadku dwóch pozostałych naszych usług reklamowych (Mailing profilowany i przesyłka marketingowa) to na nadawcy spoczywa obowiązek przygotowanie materiału reklamowego do wysyłki zgodnie z wymaganiami opisanymi w regulaminie usługi.
9. Co muszę zrobić, aby wysłać u Państwa materiały reklamowe?
Najkorzystniejsze dla Klienta jest podpisanie umowy na świadczenia poszczególnych usług reklamowych. W tym celu najlepiej skontaktować się z naszą infolinią, która pokieruje do właściwej osoby, która zarówno dopasuje ofertę do potrzeb Klienta oraz przygotuje najkorzystniejszy wariant korzystania z naszych usług.
10. Jaką skuteczność ma DM w porównaniu z innymi narzędziami marketingu bezpośredniego?
Direct Mail jest od lat niezmiennie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, doskonale uzupełniającym kampanie realizowane w innych kanałach komunikacyjnych. Oczywiście na skuteczność kampanii marketingowej składa się wiele czynników takich jak: precyzyjnie i trafnie określona grupa docelowa, wysokiej jakości baza danych, kreacja, treść, właściwa zachęta czy w końcu timing. Jednak jedną z unikalnych właściwości Direct Mail jest możliwość oddziaływania związana z dotykiem, zapachem, czy wysyłanie próbek towarów oraz gadgetów promocyjnych. Daje to, wraz z bezpośrednim dotarciem do adresata (z pominięciem przeszkód stojących na drodze komunikacji elektronicznej), możliwość osiągnięcia wyższego wskaźnika reakcji w stosunku do innych narzędzi marketingu bezpośredniego. Odpowiednie przykłady kampanii Direct Mail dostępne są w naszej bibliotece business cases.
11. Co to jest baza geodemograficzna?
To baza obejmująca informacje o gospodarstwach domowych w budynkach na terenie całego kraju, zarówno w miastach jak i na terenach wiejskich, dająca możliwość określenia profilu mieszkańców danego budynku, zarówno wielo- jak i jednorodzinnego. Dzięki jej wykorzystaniu dajemy możliwość skutecznej realizacji wysyłek reklamowych bez konieczności przetwarzania danych osobowych.
Obecnie udostępniamy następujące kryteria profilowania grup odbiorców:
Demograficzne
Wiek, płeć, poziom dochodów, indeks siły nabywczej (dochód gospodarstwa domowego określony procentowo w stosunku do średniej w danym powiecie), liczba i wiek osób w danym budynku, typ zabudowy (dom jedno- lub wielorodzinny).
Geograficzne
Rodzaj, wielkość i nazwa miejscowości, kod pocztowy, gmina, powiat, województwo. W przypadku największych miast, również dzielnicy.
Szeroki zestaw kryteriów wyboru daje pewność, że próbki czy materiały promocyjne dostaną osoby zainteresowane.
Przykładowo możemy profilować:
– seniorów w całej Polsce,
– młode kobiety o wysokim statusie z wielkich miast,
– mężczyzn w średnim wieku z prowincji,
– starsze panie lub panów z podkarpackiego (lub dowolnego innego województwa).
W ten sposób możemy łączyć wszystkie dostępne dla profilowania kryteria.
12. Czym jest przesyłka póładresowa?
Przesyłka póładresowa to przesyłka opatrzona adresem bez danych osobowych adresata, czyli bez imienia i nazwiska oraz numeru lokalu. Ten rodzaj przesyłki występuję w przypadku jednej z naszych usług reklamowych – Mailing Profilowany. Na życzenie klienta profilujemy adresy budynków według kryteriów geodemograficznych, które określają grupę odbiorców reklamy przygotowanej przez Klienta.
13. Czy Direct Mail to nie narzędzie, które skuteczne było 20 lat temu?
Direct Mail to zdecydowanie narzędzie, które obecnie pozwala osiągać wyższą skuteczność niż 20 lat temu! Mimo bardzo dużych zmian, jakie zaszły w komunikacji marketingowej w ostatnich latach, a szczególnie za sprawą komunikacji internetowej, Direct Mail w dalszym ciągu jest usługą aktualną nawet dla biznesów opierających swoją działalność na Internecie. Dobrym przykładem mogą być tutaj firmy kojarzone z technologią jak np. Google, które wysyła rocznie przesyłki Direct Mail w wielomilionowych nakładach. Direct Mail oczywiście nie zastępuje innych kanałów reklamy, ale doskonale je uzupełnia dając doskonały efekt synergii – tak jak miało to miejsce w przypadku jednej z kampanii Google, dając ROI na poziomie 90:1! Opis tej kampanii Direct Mail znajdziesz w naszej bibliotece business cases.
14. Czy w kampanii adresowej muszę posiadać własną bazę adresową?
W kampanii adresowej istnieje konieczność zaadresowania przesyłek z materiałem reklamowym. Jeśli nie posiadasz własnej bazy klientów możesz skorzystać z dostępnych baz na rynku.
15. Skąd mogę pozyskać bazę adresową interesującej mnie grupy odbiorców?
Warto skorzystać ze sprawdzonych dostawców baz, którzy oferują swoje usługi na rynku.
Jeśli natomiast zależy Ci na skutecznym dotarciu do potencjalnej grupy odbiorców Twoich materiałów reklamowych zachęcamy do skorzystania z kampanii póładresowej, w której już w cenie świadczenia usługi uzyskujesz bazę potencjalnych klientów.
16. Czy kampania bezadresowa obejmuje realizację wszystkich kwestii związanych z przygotowaniem i dystrybucją ulotek reklamowych?
Kampania bezadresowa to kompleksowa usługa realizacji ulotek reklamowych. Jeśli posiadasz już projekt graficzny możesz zlecić nam wyłącznie wydruk ulotek i ich dystrybucję. Jeśli natomiast nie masz jeszcze pomysłu na swoje ulotki ani projektu graficznego to możemy to także zrobić za Ciebie.
17. Czym różni się kampania póładresowa od bezadresowej?
We wszystkich usługach kampanii realizujemy cały proces od kreacji, po wydruk i dystrybucję związany z ulotkami reklamowymi. W kampanii bezadresowej to wszelkie materiały reklamowe, np. ulotki, gazety, katalogi itp., które nie są opatrzone żadnymi danymi osobowymi i adresowymi, a ich dystrybucja odbywa się na obszarze i w miejsca (gospodarstwa domowe i/lub firmy) określone przez klienta.
W kampanii póładresowej materiały reklamowe są już opatrzone danymi adresowymi (bez imienia, nazwiska i numeru lokalu). W ten sposób materiał dociera do wyselekcjonowanej grupy klientów (bazę tych klientów doręczamy Ci na podstawie wybranych przez Ciebie kryteriów socjodemograficznych).