Współczesny biznes wymaga aktywności komunikacyjnej prowadzonej w wielu kanałach jednocześnie, a Direct Mail może doskonale komponować się i uzupełniać z innymi kanałami – dotyczy to szczególnie połączenia online i offline.
Wiemy, jak trudno zwrócić uwagę odbiorcy na skierowany do niego przekaz marketingowy, a następnie przekuć ją na oczekiwane przez nas działania. Jeśli chcesz zbudować spójny wizerunek marki i wyróżnić się na tle konkurencji, zdecyduj się na użycie wielu kanałów marketingowych – jasno powiązanych i wyrażających jeden wspólny komunikat.
Potrzebujesz kompleksowego wsparcia w zakresie komunikacji marketingowej z obecnymi i potencjalnymi odbiorcami Twoich produktów lub usług? Zwróć uwagę na trzy zróżnicowane usługi z oferty Poczty Polskiej: MAILING Masowy, Profilowany oraz Targetowany, dzięki którym można nawiązywać, a także podtrzymywać relacje z wybranymi odbiorcami na terenie całego kraju. Najpierw jednak pamiętaj, że właściwe przygotowanie przesyłki Direct Mail wymaga niezbędnej wiedzy i odrobiny doświadczenia. Jak prawidłowo zaprojektować kopertę, jakiej długości powinien być list, jaki papier wykorzystać, jak efektownie przygotować broszurę i jak poprawić skuteczność mechanizmu zwrotnego – na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź na naszym portalu wiedzy o marketingu bezpośrednim.
Kampanie Direct Mail szczególnie dobrze łączą się z nowymi technologiami – przesyłki bezpośrednie generują silniejsze emocje, oddziałują dłużej i napędzają ruch online, pomagając w rozwinięciu pozytywnych skojarzeń z marką. Jednak aby efekty miksu różnych kanałów marketingowych były skuteczne, warto upewnić się wcześniej, czy masz jeden ustalony wspólny cel działania dla nich wszystkich i czy Twoje kreacje marketingowe, przekaz, logo, slogany reklamowe oraz grupy docelowe są spójne w całym komunikacie. Jeśli tak, to do dzieła!
Przekonaj się, czy wybrana przez Ciebie kombinacja mediów poprawi wyniki kampanii marketingowej i prześledź kilka możliwości połączenia Direct Mail z innymi kanałami komunikacyjnymi:
Direct Mail + e-mail
Aby połączyć e-mail z przesyłką bezpośrednią, możesz użyć go jako follow up po wysyłce przesyłki Direct Mail, która budzi bardzo przyjazne i osobiste skojarzenia. E-mail precyzyjnie nawiązujący do przesyłki skłoni odbiorcę do jego przeczytania, a tym samym zwiększy szansę na odpowiedź i zwiększy skuteczność kampanii.
Można również spróbować odwrotnie – wykorzystując e-mail jako zapowiedź nadchodzącej przesyłki Direct Mail i wzbudzając tym samym dodatkowe zainteresowanie wiadomościami przysłanymi do rzeczywistej skrzynki pocztowej.
Direct Mail + social media
Direct Mail jest doskonałym uzupełnieniem marketingu internetowego. W przesyłce bezpośredniej warto umieścić adres dedykowanej strony internetowej lub profili w mediach społecznościowych, dzięki czemu odbiorcy zyskają dostęp do nowych informacji, filmów, prezentacji produktów, specjalnych kodów czy voucherów.
Direct Mail + komunikacja mobilna
Wykorzystaj w przesyłce Direct Mail kod QR lub krótki spersonalizowany adres URL (pURL), aby adresat przy pomocy telefonu komórkowego otrzymał dostęp do większej liczby indywidualnie dobranych wiadomości. Może to być kupon, film, interaktywny landing page bądź ankieta badawcza.
Direct Mail + prasa
Zdecyduj się na wysyłkę przesyłek bezpośrednich do prenumeratorów danego tytułu po ukazaniu się w nim Twojej reklamy.
Reklama w prasie zwiększy wiarygodność oraz prestiż marki, a Direct Mail dostarczy więcej szczegółów o przedstawionej ofercie.
Direct Mail + telemarketing
Infolinia jest często drugą linią informacyjną po wysłanej przesyłce Direct Mail. Pamiętaj, że przekaz Direct Mail oraz informacje z Call Center muszą być zawsze zgodne i ustalone. Umieść w przesyłce unikalny kod – personel zajmujący się telemarketingiem będzie mógł go wykorzystać, by śledzić odpowiedzi klientów.