Witamy Państwa na stronach praktycznego przewodnika do Direct Mail, przeznaczonego dla wszystkich zainteresowanych tym narzędziem marketingowym.
Media cyfrowe wstrząsnęły tradycyjnymi kanałami marketingu, ale ich nie zastąpiły, zaś Direct Mail obecnie jest medium raczej uzupełniającym niż konkurencyjnym wobec mediów cyfrowych. Handlowcy, którzy rozpoczęli swoją karierę w ciągu ostatnich dziesięciu lat, są zaznajomieni z marketingiem w sieci i na stronach społecznościowych, ale mniej z techniką Direct Mail. Niemniej jednak Direct Mail jest wciąż wykorzystywany, w tym przez największych graczy na rynku cyfrowym, takich jak chociażby Google, Microsoft czy IBM.
Współczesny biznes wymaga aktywności komunikacyjnej prowadzonej w wielu kanałach jednocześnie. W takim otoczeniu komunikacyjnym, kampanie marketingowe realizują swój pełny potencjał dopiero poprzez działania wielokanałowe. Nie chodzi tutaj o wybór jednego, najlepszego kanału czy rodzaju komunikacji – offline czy online – lecz o właściwy zestaw kanałów i form dających najlepszą synergię i maksymalizujących zwrot z inwestycji.
Zadaniem niniejszego przewodnika jest przybliżenie Tobie zagadnień będących podstawą skutecznych mailingów w kampaniach wielokanałowych i pomoc w osiągnięciu planowanych celów marketingowych.
Pragniemy szczególnie podziękować International Post Corporation oraz wszystkim członkom IPC za podzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami, które były kluczowe dla sporządzenia tego przewodnika.