Badanie zadowolenia klientów z zakupów zrobionych w Internecie przed Świętami Bożego Narodzenia

Badanie zadowolenia z zakupow zrobionych w Internecie przed swietami Bozego NarodzeniaCelem badania było określenie zadowolenia z dostawy zakupów internetowych zrobionych przed Świętami Bożego Narodzenia oraz określenie sposobu dostarczania prezentów. Na podstawie obecnych doświadczeń korespondentów zbadano także intencje na temat dokonywania kolejnych zakupów przez Internet (48% respondentów planuje kupować więcej produktów przez Internet). W badaniu określono m.in. udział internautów, którzy kupili prezent świąteczny przez Internet. Najpopularniejszym sposobem płatności za kupione towary w okresie przedświątecznym był przelew przez Internet. 86% badanych zadeklarowało znajomość terminu na odstąpienie od umowy przez konsumenta w przypadku towaru zakupionego przez Internet, jednak tylko 57% respondentów udzieliło poprawnej odpowiedzi. Do najczęściej wymienianych obaw internautów związanych z zakupem on-line należy niezgodność otrzymanego towaru z zamówieniem (56%) oraz możliwość uszkodzenia przesyłki w transporcie (48%).

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie populacji internautów w Polsce ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Wielkość próby badawczej N=501 osób, które okresie przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia kupiły produkt przez Internet. Badanie przeprowadzono techniką CAWI (samodzielnie wypełniane ankiety internetowe) na panelu ARC Rynek i Opinia e-panel.pl.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do naszej biblioteki badań.

Wejdź do biblioteki badań