Jak firmy komunikują się z klientami?
Większość firm z badanej populacji* (mikro, małe i średnie firmy korzystające z internetu) prowadzi jakieś formy komunikacji marketingowej kierowanej do swoich klientów. Jak firmy komunikują się ze swoimi klientami?
Zdecydowanie najczęściej aktywne są firmy średnie (50-249 zatrudnionych), z których aż 85% komunikuje się z klientami. Wśród małych firm komunikuje się 72%, wśród mikro 67%. Dwie najczęściej stosowane formy komunikacji marketingowej z klientami to reklama w internecie oraz tradycyjna (drukowana) korespondencja reklamowa. Taką korespondencję prowadzi 46% firm. Zdecydowanie najczęściej firmy korzystają z przesyłek bezadresowych, przesyłki adresowane i póładresowe są znacznie mniej popularne. Większość firm (78%) prowadzi korespondencję reklamową zarówno do swoich obecnych, jak i do potencjalnych klientów. Również większość firm (70%) korzysta w takich sytuacjach z posiadanych baz danych, przy czym na ogół są to bazy samodzielnie gromadzone przez firmę, nie bazy kupowane na rynku.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do naszej biblioteki badań.