Materiały dostarczane do skrzynki pocztowej, to trzecia część publikacji wyników badania „Percepcja komunikacji reklamowej w Polsce”.
W 2015 roku, na zlecenie Poczty Polskiej, firma badawcza ARC Opinia i Rynek przeprowadziła unikatowe na polskim rynku badanie percepcji komunikacji reklamowej. Obejmowało ono nie tylko postrzeganie i skuteczność zaangażowania poszczególnych kanałów reklamy w odbiorze klienta, ale też perspektywę przedsiębiorców będących reklamodawcami. Badane były wszystkie znaczące kanały komunikacji reklamowej, zarówno tradycyjnej jak i elektronicznej. Metodyka badania obejmowała analizy jakościowe oraz ilościowe. W badaniu ilościowym udział wzięło 1005 klientów indywidualnych oraz 500 firm. W ramach badania jakościowego przeprowadzono badania fokusowe oraz dzienniczkowe.
Materiały dostarczane do skrzynki pocztowej, jeżeli są niewłaściwie targetowane i przesyłane zbyt często mogą pozostawić złe wrażenie u odbiorców. Jednak przygotowane właściwe i skierowane do odpowiedniej grupy odbiorców są skutecznym narzędziem marketingowym. Adresaci często zachowują je do późniejszego wykorzystania, a większość z nich codziennie zagląda do skrzynki pocztowej.
Ponad 90% klientów indywidualnych zauważa reklamę w postaci ulotek i katalogów, a 19% z nich deklaruje podjęcie działań pod wpływem tego rodzaju materiałów reklamowych.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, przejdź do naszej biblioteki badań.