Direct Mail – kanał do zadań specjalnych

W dobie cyfrowej Direct Mail (DM) nie tylko nie jest przeżytkiem, ale okazuje się bardzo skutecznym kanałem komunikacji marketingowej. Dzisiejsze przesyłki reklamowe w niewielkim stopniu przypominają te sprzed kilkunastu lat. Rozwój technologii druku cyfrowego sprawił, że możemy je dotknąć, poczuć ich fakturę, powąchać czy posłuchać, a nawet – jeśli dołączone są próbki towarów – posmakować.Raport DM_MMP

Z raportu dowiadujemy się z m.in., dlaczego warto pomyśleć o połączeniu fizycznych i cyfrowych kanałów komunikacji marketingowej (figital), a także o zdecydowanie pozytywnym nastawieniu polskiego konsumenta do komunikacji DM. Polacy lubią otrzymywać pocztę drukowaną i uważają ją za mniej inwazyjną niż inne formy marketingu. Niezwykle ważnym atutem reklamy bezpośredniej jest to, że może być silnie spersonalizowana i adresowana do odbiorców z bardzo szczegółowo określonymi cechami. Wykorzystywanie kanałów analogowych przez branżę e-commerce prowadzi do uzyskania tak cenionego przez marketerów efektu synergii. Badania wskazują, że człowiek musi zobaczyć od 7 do 20 wiadomości cyfrowych, zanim podejmie działania w oparciu o tę wiadomość. Tymczasem kampanie z pocztą drukowaną (DM) odnoszą największe sukcesy już po trzech kolejnych wysyłkach do tej samej listy odbiorców.

Analizy badań z rynku polskiego (ARC Rynek i Opinia dla Polskie Stowarzyszenia Marketingu SMB) i rynków zagranicznych (m.in. CMC Dialogpost Studie we współpracy z Deutsche Post) oraz trendów w komunikacji marketingowej ważnych z punktu widzenia reklamodawców i konsumentów uzupełnione są w naszym raporcie inspirującymi przykładami dobrych praktyk i case studies, w tym „Polskiej Kroniki Amica”.

Raport zawiera wypowiedzi znakomitych ekspertów. Wnikliwymi analizami i obserwacjami podzieli się z nami:

  • Renata Goss-Nowak, kierownik Działu Usług Listowych i Reklamowych, Poczta
    Polska SA
  • Urszula Zarańska-Skarżyńska, dyrektor generalna, Polskie Stowarzyszenie Marketingu
    SMB
  • Eliza Bajer, menedżer ds. rynku Direct Mail, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
  • Przemysław Mielczarek, research team manager, ARC Rynek i Opinia
  • Sławomir Furgalski, dyrektor sprzedaży, PostMaster
  • Bartosz Mateja, prezes zarządu, Prografix
  • Anna Kokiza, country manager, Skarbnica Narodowa (Samlerhuset Group)
  • Isabella Krüger-Pawlowski, dyrektor zarządzająca Metro Advertising
  • Bartek Brzozowski, wiceprezes zarządu, EDC Expert Direct Communication Sp. z o. o.
  • Michał Michalik, CEO i dyrektor kreatywny, Pomarańcza
  • Marek Kosakowski, business development director, H2H.tech
Pobierz-PDF-Button