Reklamodawca ■ MGA Metro Group Advertising Sp. z o.o.
Sektor ■ Handel
Medium ■ Direct Mail
Grupa docelowa ■ 100 000 adresatów B2B
Opis
Kampania Direct Mail realizowana była raz w miesiącu. Miała ona na celu zachęcenie klientów do ponownego odwiedzenia hali MAKRO, co bezpośrednio przekładało się na wzrost ilości klientów. Zwiększona ilość klientów pociąga za sobą wzrost przychodów oraz zwiększa świadomości marki. Materiał reklamowy w formie personalizowanej przesyłki (selfmailer, format DL, 4+4 color, offset) zawiera, w zależności od celu i realizowanej koncepcji komunikacji z klientem m.in.: list reklamowy, kupony rabatowe, bony, czy ulotki, które przekazane w formie spersonalizowanej zachęcają klientów do udania się do sieci samoobsługowych hurtowni MAKRO Cash and Carry. Dodatkowo przesyłki te pełnią często także charakter informacyjny, np. o otwarciu nowej hali, zmianach godzin otwarcia czy zmianach ofert czy regulaminów.
Wyniki
Wolumen wysłanych przesyłek Direct Mail: około 100 000 szt.
Wskaźnik reakcji: 35%
Wskaźnik zwrotów: około 0,5% (główna przyczyna to zmiana adresu firmy)