Reklamodawca ■ Kingdom of Sports, Niemcy
Sektor ■ Fitness
Medium ■ Direct Mail, ulotka
Grupa docelowa ■ Wszyscy
Data ■ Styczeń 2014
Opis
Kingdom of Sports, jedna z największych siłowni w Niemczech, chciała zwiększyć liczbę sprzedawanych karnetów. Kampania mailingowa oparta została o wysyłkę listów do osób mieszkających w określonej odległości od klubów należących do Kingdom of Sports.
Projekt ulotki odwoływał się do zmysłu dotyku – wydrukowano ją na papierze ze specjalnej mieszanki papieru i poliestru, której nie da się rozedrzeć. W treści zawarto wyzwanie – że odbiorca, który zdoła przedrzeć ten list na pół, otrzyma darmowy karnet do siłowni na rok. Jeśli nie sprosta wyzwaniu (a było to niemożliwe), oferowano mu darmowy karnet na miesiąc.
Wyniki
W rezultacie kampanii zaobserwowano 23% wzrost liczby nowych członków Kingdom of Sports w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.