Sieć restauracji McNellie’s

Reklamodawca ■ Sieć restauracji McNellie’s Sektor ■ Gastronomia Medium ■ Direct Mail, przesyłki adresowane Grupa docelowa ■ 2 500 sprofilowanych odbiorców Data ■ 2014

Opis

McNellie’s to sieć restauracji w Tulsa (Oklahoma, USA). Lokal znajdujący się w śródmieściu jest powszechnie znany i przeważnie wypełniony do ostatniego miejsca. Gdy jednak firma otworzyła kolejny punkt na południu miasta, to mimo położenia w pobliżu uczęszczanego szlaku komunikacyjnego, nie udało się powtórzyć sukcesu. Aby poprawić sytuację, firma przeprowadziła kampanie w lokalnej prasie, reklamujące oba lokale. Wpłynęły one na zwiększenie ruchu w już dobrze znanym lokalu, nie zmieniając jednak sytuacji drugiego. Właściciele McNellies byli przekonani, że jeżeli klienci raz już odwiedzą ich restaurację – prawdopodobnie będą tam wracać. Potrzebowali jedynie skutecznej formy komunikacji wskazującej adres nowego lokalu.

Aby tego dokonać, należało precyzyjnie wskazać miejsce i dołączyć wartościową ofertę promocyjną. Agencja opracowała koncepcję mailingu Direct Mail. Podstawą kampanii było określenie grupy docelowej adresatów, która ostatecznie objęła 2500 bardzo precyzyjnie sprofilowanych pod względem demograficznym i geograficznym osób. Drugim elementem kampanii były ulotki zawierające szczodrą ofertę promocyjną oraz spersonalizowaną mapę z indywidualnymi dla każdego adresata wskazówkami dotarcia do reklamowanego lokalu. Ważność promocji określona została na 2 miesiące.

McNellie's

Wyniki

Współczynnik reakcji dla tej kampanii wyniósł 24%. Oznacza to, że 600 spośród 2500 kuponów załączonych do ulotek zostało wykorzystanych.

czytaj więcej>>