Fiat 124 Spider – Autogazetta

Reklamodawca ■ Fiat
Sektor ■ motoryzacyjna
Medium ■ druki, listy reklamowe
Data ■ 2017

Opis kampanii:

Badania wykazały, że rynek samochodów sportowych w tym przedziale cenowym jest bardzo nasycony. Agencja KROW, której zlecono realizację kampanii musiała znaleźć sposób na całkowite pominięcie konkurencyjnych marek.

Zespół zidentyfikował cel związany z postawami, który nazwał „pokoleniem ja”, ponieważ wszyscy byli na etapie swojego życia, przed lub po rodzinnym, a życie kręciło się wokół nich. Wybór samochodu w takiej grupie nie był podyktowany praktycznymi potrzebami, szukali oni samochodu, który ich usatysfakcjonuje emocjonalnie. Tak więc zdecydowano się wrócić do kultury i stylu przywoływanego przez Włochy w latach 60 – fajnego, pewnego siebie i wyzwolonego. Grupa docelowa miała również zdecydowanie oldschoolowe podejście medialne do uzyskiwania informacji o samochodzie. Czytali i prenumerowali czasopisma motoryzacyjne, szukając zaufanych recenzji znanych czasopism, aby dokonywać wyborów.

Powstała replika magazynu z lat 60, zawierająca pochlebną recenzję oryginalnego Fiata 124 Spider. Zespół wykorzystał stare artykuły i zdjęcia przeprojektowując, układając i drukując magazyn dokładnie w taki sam sposób, jak dawniej, wykorzystując papier i czcionkę z tamtej epoki. Pierwsza połowa magazynu pokazała model z lat 60, przechodząc w środku do nowego modelu z wykorzystaniem treści pokazujących, jak nowy model jest spadkobiercą legendarnego.

Wyniki:

2221 – ilość paczek DM wysłanych do potencjalnych klientów za łączną kwotę 18 741 funtów (łącznie z grafiką, , wysyłką, drukiem i obrazem. W wyniku kampanii sprzedano 40 samochodów Fiat 124 Spider, co zaowocowało sprzedażą za 781 000 funtów, oraz 20 innych modeli Fiata za 228 305 funtów. Wskaźnik konwersji wyniósł 2,7%.

Autogazetta_1