Mazda

Reklamodawca ■ Mazda Motor Poland
Sektor■ motoryzacyjna
Medium ■ druki, listy reklamowe, kartki, pakiety, Web, email, TV, Radio, SMS
Grupa docelowa ■ Dziennikarze motoryzacyjni i lifestylowi, dealerzy, partnerzy biznesowi
Data ■ 6-7 grudnia 2016

Opis

Kampania miała na celu poinformowanie grupy docelowej o wydarzeniu, podczas którego odbyła się polska premiera Mazdy MX-5 RF. Wysyłka direct mailingowa skierowana była do mediów motoryzacyjnych, a także do grupy dealerskiej i partnerów biznesowych Mazda Motor Poland. Ze względu na znaczną ilość eventów motoryzacyjnych na rynku, oczekiwania klienta wobec kampanii były wysokie. Musiała mieć niestandardową formę, by zaintrygować odbiorców.

Direct mailing był jednym z wykorzystanych kanałów komunikacji z grupą docelową wydarzenia. Jego forma wynikała bezpośrednio z konwencji wydarzenia. Zaproszenie stylizowano na kartę wydartą z książki. Zawierało początek powieści, a w tekście znajdował się kod QR (bohater tekstu także odnajdywał go
w otrzymanym pewnego dnia zaproszeniu, co dawało czytającemu poczucie, że ta historia jest o nim). Po zeskanowaniu kodu przyszli goście słyszeli głos zapraszający na spektakl. Czytał Tomasz Knapik – kultowy lektor filmowy, który w sztuce prowadził narrację całej historii – czytany przez niego tekst sterował postaciami i wydarzeniami. Pomysł był naprawdę niezwykły. Premierę Mazdy MX-5 RF zorganizowaliśmy
w konwencji powieści czytanej i odgrywanej na żywo jako eksperymentalny spektakl teatralny. User experience? Podróż „do wnętrza” książki. Specjalnie na premierę napisaliśmy powieść/sztukę
„Wolność. Tu i Teraz”.

Dostarczenie zaproszeń potwierdzaliśmy drogą telefoniczną, a do zaproszonych gości zostały wysłane również wiadomości e-mail.

Oczekiwanym wynikiem eventu była pełna frekwencja na premierze, a co za tym idzie, zainteresowanie nowym modelem możliwie dużej liczby przedstawicieli grupy docelowej.

Mazda2

Wyniki

Działania mailingowe jak również sama forma direct mailingu zaowocowała 90% responsem, co dowodzi, że nietypowa przesyłka wzbudziła zainteresowanie odbiorców.

Premiera przełożyła się na ukazanie marki Mazda jako lidera w zakresie niekonwencjonalnych rozwiązań – marki, która nie boi się eksperymentów, znakomicie łącząc pragmatykę
z estetyką. Wartości Mazdy i zalety modelu przekazaliśmy w oryginalny i przyjemny sposób, co zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez uczestników wydarzenia, a agencji zapewniło wyróżnienie w konkursie
KTR 2017.