Google

Reklamodawca ■ Google
Sektor ■ Reklama
Medium ■ Direct Mail & WWW
Grupa docelowa ■ 1 000 japońskich MSP
Data ■ 2013

 

Opis

Google bardzo aktywnie prowadzi działania marketingowe w relacji B2B – promując Google AdWords dla generowania leadów sprzedażowych nie tylko dla dużych klientów, ale też dla MSP oraz niezależnych ekspertów. Są oni wręcz zalewani narzędziami służącymi do pozyskiwania leadów poprzez wszystkie możliwe kanały. Dodatkowo do inicjatyw prowadzonych przez wydawnictwa katalogowe czy lokalne gazety. Niektórzy brokerzy targetują również tą grupę bardzo intensywnie poprzez komunikację email. Prawdziwe wyzwanie pojawia się, gdy reklamodawca chce zademonstrować skuteczność swoich narzędzi oraz ich unikatowość. Co więcej, opisywana kampania kierowana była na rynek japoński, gdzie tradycyjnie zagraniczna firma taka jak Google traktowana jest z jeszcze mniejszym zaufaniem.

Celem Google było przekonanie adresatów kampanii do przetestowania usługi AdWords. Zaoferowanie możliwości testowego korzystania z usługi może w wielu przypadkach być bardzo skutecznym sposobem na sprzedaż produktu na rynku tak specyficznym i poniekąd odizolowanym jak japoński. W treści listu położono szczególny nacisk na łatwość, z jaką narzędzia oparte na AdWords pozwalają rejestrować bezpośrednie wyniki kampanii online.

Wartym zaznaczenia jest fakt, że firma tak mocno kojarzona z reklamą online zdecydowała się na wysyłkę tradycyjną – co pokazuje, że nie ma jednego skutecznego kanału komunikacji marketingowej. Wykorzystując przesyłki Direct Mail, tysiąc japońskich przedsiębiorców zostało zaproszonych do przetestowania AdWords. Pakiet mailingowy zawierał pudełka zamknięte zamkiem kodowym i wiadomością „Odszukaj Klucz do sukcesu w biznesie razem z Google”. Pudełko można było otworzyć jedynie kodem, który można było poznać tylko poprzez AdWords. Otwarte pudełko zawierało personalizowany kod z dostępem do adresu pURL , pod którym znajdowała się strona zawierająca informacje o firmie adresata. Kreacja mailingu była wykonana w 100% w Japonii, aby zdobyć zaufanie będących tradycjonalistami japońskich firm.

goog2

 

Wyniki

Nie mniej niż 95% odbiorców kampanii otworzyło otrzymane w mailingu pudełka korzystając z AdWords. 51% z nich weszło na przgotowany serwis WWW i wypełniło ankietę.

Zwrot z inwestycji w tej kampanii był imponujący i wyniósł według Google 90:1! Nie była to jednak jedyna wygrana. Kreacja kampanii zdobyła dla Google złoto na Mailbox DMA Echo Awards w 2014 roku.

czytaj więcej>>