Foot Locker i Jordan oraz ich świąteczna lista życzeń.

Firmy Foot Locker i marka butów Jordan przeprowadziły wspólną marketingową kampanię cyfrową chcąc zwiększyć sprzedaż butów tej marki w okresie grudniowych świąt. Zdawali sobie sprawę, że ich odbiorcami są głównie młodzi ludzie, którzy zaczynają myśleć o wymarzonych prezentach kilka miesięcy wcześniej. W tym celu rozpoczęto działania w połowie listopada, aby pomóc młodym wziąć los swego prezentu w ich własne ręce.

 

Jordan1

 

W tym celu utworzono kartkę świąteczną na stronie internetowej, która dała Amerykańskim nastolatkom okazję do stworzenia listy życzeń prezentowych przed Czarnym Piątkiem i Cyber Poniedziałkiem, kiedy wielu członków rodziny kupuje prezenty świąteczne. Banery reklamowe, posty w mediach społecznościowych i wiadomości od influencerów wygenerowały ruch na stronie internetowej, na której nastolatki mogły stworzyć listę życzeń, z odzieżą i obuwiem które chcieli dostać, a wszytko to w formie kartki świątecznej. Życzenia świąteczne zostały wysłane do rodziców, dziadków i wszystkich innych osób szukających inspiracji/pomysłu na prezent.

 

Jordan2

Wydrukowano ponad 1700 niestandardowych kart i wysłano je w ciągu pierwszego tygodnia od startu kampanii, co przełożyło się na 12-procentowy wzrost w sprzedaży produktów Jordan w sieci Foot Locker podnosząc tym samym wzrost sprzedaży świątecznej firmy Foot Locker o 39%. Prawie wszyscy, którzy utworzyli kartę, udostępnili ją w mediach społecznościowych, pomagając wygenerować 22 miliony wyświetleń.

 

Jordan4