Kreatywna kampania Direct Mail od IKEA

Reklamodawca ■ IKEA
Branża ■ Handel
Media ■ Direct mail, web
Grupa docelowa ■ członkowie programu FAMILY
Data ■ Październik 2016
Kraj ■ Szwecja
Agencja ■ LIDA

Opis

Celem akcji było skierowanie członków programu lojalnościowego IKEA FAMILY na stronę internetową, gdzie mogli pobrać voucher o wartości 5 funtów, jeżeli zdecydują się wyrazić zgodę na komunikacje poprzez kanały elektroniczne. Badania wykazywały, że najcenniejsi członkowie programu byli kontaktowani zarówno za pośrednictwem poczty tradycyjnej jak i elektronicznej.

W odpowiedzi na wyzwanie  polegające na wysłaniu wiadomości email do osób, które nie wyraziły jeszcze zgody na komunikację elektroniczną – po raz pierwszy w historii wysłany został haftowany nicią „email”. Zadaniem wysyłki było również ukazanie, jak wysoko IKEA ceni tą grupę klientów oraz w jak filozofia firmy odbiega od konkurencji. Aspiracją przesyłki wyło przekonanie adresatów, że jest to przedmiot wart zachowania jako trwały znak roli, jaką odgrywa dla nich IKEA w procesie urządzania domu.

Sampler „Home Sweet Hem” zawierał personalizowany URL, pod którym adresat mógł zaktualizować swoje dane na koncie IKEA oraz otrzymać kupon na 5 funtów do zrealizowania w sklepie IKEA.

IKEA mailing przesyłka IKEA mailing koperta