Słownik

A

B

C

D

E

F

G

I

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

Ś

T

U

V

Z

to powołane w 1917 roku w USA stowarzyszenie zrzeszające podmioty, których działalność związana jest z wykorzystaniem marketingu opartego o analizę danych. Do organizacji należą członkowie pochodzący z 48 państw, w tym blisko połowa firm z listy Fortune 100 oraz wiele organizacji non-profit. Odpowiedniki DMA powstały również w wielu innych państwach, np. w Anglii jest to DMA UK, a w Polsce SMB (obecnie Polskie Stowarzyszenie Marketingu). Organizacje te współpracują również w ramach IFDMA czy FEDMA.

organizacja marketingowa, której zadaniem jest planowanie oraz zakup kampanii reklamowych w mediach masowych.

jest pakietem wysyłkowym – od kartki pocztowej, list w kopercie, poprzez bardziej rozbudowane pakiety z formularzami, folderami, prospektami, ankietami itp., aż po tzw. „promopaczki”, które często zawierają próbki produktów lub inne materiały promocyjne, wysyłane w paczkach.

metoda druku, która pozwala wyprodukować nawet jedną sztukę spersonalizowanego materiału promocyjnego, w bardzo dobrej jakości. Najnowsze maszyny drukują z jakością offsetową, czyli najlepszą. W dodatku bardzo szybko i coraz taniej. Póki co, druk cyfrowy opłaca się w niewielkich nakładach – kilkaset sztuk. Jest niezastąpiony, kiedy trzeba wyprodukować coś ASAP. Ograniczeniem są niewielkie formaty druku - do A3+ (w niedalekiej przyszłości na rynku pojawią się formaty B2).

Wyróżnia się druk cyfrowy simplex i duplex (jednostronny i dwustronny), maszyny jednokolorowe i wielokolorowe. Najczęściej używa się ich do produkcji listów mailingowych i etykiet adresowych. W przypadku maszyn jednokolorowych, wielokolorowy layout materiału, musi być wcześniej wydrukowany na maszynach offsetowych. Łączenie druku cyfrowego z offsetowym, to standardowa technika produkcji Direct Mail.

technologia zbliżona do cyfrowego druku na arkuszu, jednak stosowana do o wiele większych wolumenów. Najczęściej wykorzystywana do druku transakcyjnego (masowa produkcja faktur, rachunków). Dzięki tej technologii można wyprodukować layout faktury i zmienne, personalizowane treści w jednym przelocie. Ograniczeniem jest szerokość roli do 500mm i niewielki wybór surowców – najczęściej papiery niepowlekane.

aktualnie najpopularniejsza technika druku, która daje największe możliwości zarządzania kolorem, doboru surowców i formatów. Przygotowanie produkcji jest skomplikowane i wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego technologia ta będzie w najbliższych latach wypierana przez druk cyfrowy.

technologicznie nie różni się od druku arkuszowego, jednak ze względów ekonomicznych stosuje się go tylko do wysokonakładowej produkcji transakcyjnej i promocyjnej. Najczęściej wymaga dalszej obróbki w postaci roli (personalizacji i finishingu). W Polsce jest tylko kilka firm, które oferują tą technologię. Druk rolowy rozumiany jest również, jako wysokonakładowy druk gazet, czasopism, magazynów itp.

(ang. "Direct Response Advertising - DRA" - pol. "reklama zwrotnego odzewu")  to płatna, bezosobowa forma prezentowania produktów lub całej oferty (produktu wraz z informacjami nt. warunków nabycia produktu) w środkach masowego przekazu przez zidentyfikowanego nadawcę, z podaniem kanału zwrotnej odpowiedzi, za pomocą którego odbiorcy mogą się skontaktować z nadawcą.