Reklamodawca ■ Bulk Cat Litter Warehouse, Canada
Sektor ■ Handel detaliczny
Medium ■ Direct Mail, ulotka
Grupa docelowa ■ Właściciele kotów
Data ■ Kwiecień 2014
Opis
Kanadyjska firma Bulk Cat Litter Warehouse chciała zwiększyć swoją sprzedaż za pomocą marketingu bezpośredniego. Chciano wykorzystać ulotkę, ale aby sprawić, by się wyróżniała, agencja reklamowa Rethink wpadła na pomysł, że powinna ona w pierwszej kolejności przyciągać uwagę kotów, nie ich właścicieli. W ramach tej kampanii do właścicieli docierano poprzez koty dzięki wydrukowaniu przesyłek na papierze nasączonym kocimiętką. Koty zareagowały na przesyłki, a w ślady swoich kotów poszli ich właściciele.
Wyniki
Po kampanii zanotowano skokowy wzrost zarówno liczby klientów, jak i sprzedaży, zaś wiele osób wspominało, że wybrało tę firmę właśnie ze względu na ulotki.
Ponadto film dotyczący produkcji został obejrzany na YouTube ponad 370 000 razy i udostępniono go na licznych blogach i stronach, takich jak Gizmodo, Mashable, PSFK, Laughing Squid i Jezebel. Po analizie okazało się, że kampania wygenerowała ponad 3 660 540 emisji w sieci, włączając 2 269 tweetów i 4 509 udostępnień na Facebooku.