JC Decaux

Reklamodawca ■ JCDecaux, Belgia
Sektor ■ Reklama outdoor
Medium ■ Direct Mail
Grupa docelowa ■ 53 największych reklamodawców
Data ■ Kwiecień 2014

 

Opis

JCDecaux, belgijska firma zajmująca się reklamą zewnętrzną, chciała poinformować istniejących klientów o swoich najnowszych innowacjach. Celem kampanii było zorganizowanie spotkań prezentacyjnych, aby poinformować najważniejszych belgijskich reklamodawców o nowych możliwościach mediów cyfrowych i nowych technologiach.

Bilboardy JCDecaux są widocznie nie tylko na ulicach miast, ale również na ulicach w Google Street View. Oznacza to, że wszyscy reklamodawcy korzystający z bilboardów JCDecaux otrzymali w ten sposób darmową ekspozycję reklamową przez lata. Wraz z BBDO Belgia, JCDecaux wysłało do 53 największych reklamodawców w Belgii wykadrowany obraz ich kampanii widocznych w Google Street View. Do obrazu załączona została faktura oraz list informujący, o zaległych opłatach za lata ekspozycji poprzez Google Street View. Oczywiście nikt nie zamierzał pobierać tych opłat, a jedynie proszono o możliwość zorganizowania spotkania z zespołem sprzedażowym.

02_JCDecaux_Belgia

Wyniki

Przesyłki Direct Mail zostały wysłane do 53 największych reklamodawców w Belgii. 60% z nich (32 reklamodawców) zareagowało spontanicznie. Po uzupełniającej akcji przeprowadzonej przez zespół sprzedażowy, spotkania objęły 95% kontaktów. Grupa docelowa, nie duża co prawda w tej kampanii, mogła być z łatwością poszerzona o kolejnych – potencjalnych reklamodawców. Przy wykorzystaniu dostępnych obecnie technologii cyfrowych zróżnicowanie i precyzyjne profilowanie przekazu mailingowego jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. W tym przypadku drukowane i wysyłane pocztą zdjęcie mogło też być wysyłane elektronicznie.

czytaj więcej>>